Powered By Blogger

Thursday, July 26, 2012

ZULKIFLI BUJANG TAMATKAN ZAMAN BUJANG



Personaliti radio dan televisyen, Zulkifli Bujang atau lebih mesra dengan panggilan Zul, akan menamatkan zaman bujangnya pada hari kemerdekaan hujung bulan depan.

“Saya akan melangsungkan perkahwinan pada 1 September di Johor Bahru”, katanya ketika mengumumkan berita itu ketika mengendalikan slot ‘Ekspresi Petang’ di Bernama Radio24 hari ini bersama peneraju Wan Syahrina sambil menyerahkan kad undangan perkahwinannya kepada rakan penerajunya itu.

“Majlis pernikahannya akan diadakan pada 31 Ogos”, ujarnya lagi.

Gadis bertuah yang berjaya menawan anak bujang berumur 34 itu, Suhaida Abdul Wahab, 25 tahun, berkelulusan Ijazah Sarjana Muda Komunikasi dari Universiti Islam Antarabangsa.

Dia kini  seorang Perunding di sebuah firma rekaan dalaman di Johor Bahru. 

“Suhaida menepati ciri-ciri wanita yang saya inginkan.  Dia seorang yang bersahaja, ringkas dan suka berdikari” kata Zul ketika ditanya kenapa gadis itu menjadi pilihannya.

Zul yang berjaya merahsiakan pertunangannya dengan Shuhaida pada 28 April lalu berkata, pertemuan pertama berlaku ketika tunangnya menjalani latihan industri di Bernama TV pada 2009.

“Namun hubungan kami hanya terjalin 1 tahun 6 bulan kemudian apabila kami  menjadi sahabat Facebook”,  kata Zul sambil menambah bahawa dia melamar tunangnya itu melalui video yang dibuat ketika dia bertugas di Bratislava, Republik Checz dan mengirimkan DVD kepadanya.

Zul yang mula berkhidmat di Bernama Radio24 sejak tiga tahun lalu sambil  mengacarakan segmen ‘Selamat Pagi 1Malaysia’ setiap hari Selasa di TV1, pernah dikaitkan dengan anak seorang VIP dan sering menjadi usikan pendengar radio untuk segera menamatkan status bujangnya.

Malah dia juga pernah digosip mempunyai hubungan dengan rakan penerajunya, Wan Syahrina.

Bila ditanya apa perasaan tunangnya bila mendengan segala usikan itu, Zul berkata tunangnya tidak pernah bercakap mengenai perkara itu.

“Itu adalah sebab lain  kenapa saya memilih dia”, kata Zul.  “Dia tidak pernah mahu mengambil tahu mengenai gosip tentang  diri saya walaupun dia mendengar sendiri di radio”.

No comments: